המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2010

ארכיון כתבות 2010

תאריך: 22/07/2010

סקר המועצה הישראלית לצרכנות : מיליון צרכנים רוצים לעבור אל חברת סלולר חדשה

מסקר שבוצע בימים האחרונים עבור המועצה הישראלית לצרכנות על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה עולה כי אם ייכנס מפעיל סלולר חדש לשוק, מיליון צרכנים לקוחות פרטיים (שלא הצטרפו לחברת סלולר דרך מקום העבודה)  ירצו לעבור אליו.

54 אחוז אמרו כי הסיבה העיקרית למעבר האפשרי הוא המחיר הגבוה אותו הם משלמים כיום.

פער המחירים הגבוה שבין המגזר העסקי לפרטי נגרם מהתחרות הערה הקיימת במגזר העיסקי, והגורמת לחברות הסלולר להציע למגזר זה תעריפים מוזלים. לעומתו, המגזר הפרטי בו לא מתקיימת תחרות, הוא לקוח שבוי בידיהן של חברות הסלולר, המנצלות את העדר כוח המיקוח שלו, וגובות ממנו מחיר גבוה.


הנתונים המתפרסמים מעת לעת בנושא השוואת תעריפים בין המגזר הפרטי  לעסקי, מעלים חשש כי המגזר הפרטי, מסבסד את המגזר העסקי. דמי הקישוריות המנופחים הנהוגים כיום (פי שישה מעלות קישור גומלין בין הרשתות כפי שפורסם בדו"ח NERA) אינם אלא אמצעי לסבסוד צולב בין המגזר הפרטי למגזר העסקי.

סקר שביצעה המועצה לצרכנות בעבר בדק את מידת שביעות הרצון של צרכנים, מן התאגידים נותני השירות בתחומי המשק השונים, וגילה כי חוסר שביעות הרצון הגדול ביותר הוא מחברות הסלולר.


הורדת דמי קישוריות או השוואת מחירי סלולר


המעבר למפעיל חדש לכשיכנס לשוק הסלולר, מותנה במידה רבה ברמת התעריפים. רמת תעריפי הקישוריות מהווה תמריץ שלילי עבור מפעילים חדשים או קטנים שכן רוב השיחות אצל מפעיל חדש/קטן הן שיחות מחוץ לרשת, מכאן המשקל הרב של דמי הקישוריות בקביעת התעריפים.

לפיכך, הורדת דמי הקישוריות ופתיחת המגזר הפרטי לתחרות, צפויה להפחית את התעריפים למגזר זה.

עו''ד אהוד פלג מנכ''ל המועצה לצרכנות אומר: "הפחתה משמעותית של דמי הקישוריות היא תנאי חיוני לפתיחת שוק הסלולר לכניסתם של מפעילים חדשים."עוד מוסר פלג כי "רמת תעריפי השיחות וההודעות במגזר העסקי ביחס למגזר הפרטי מעלה כי עיקר הנטל של דמי הקישוריות מוטל על ציבור הצרכנים הפרטיים, וזו סיבה נוספת לצורך הדחוף בהתערבות רגולטורית בנושא זה.

רמת הקישוריות הגבוהה מנציחה את שיעבוד הצרכנים לחברות הסלולר ולתשלומים הגבוהים הנגבים מהם ועל משרד התקשורת לפעול לריסונה הדרמטי- אומר מנכ"ל המועצה.